min farm faller samman

Då har jag o fossan varit iväg för första sprutan, hon var jätte duktig o låg helt stilla..
skulle betala via nätet och ser att HMMM inga pengar frång FK? ringde upp dom nu iaf o neeej då har första tanten ljugit för mej.. ingen utbetalning den 20 utan 24e!
Fan.. man kan ju spy på det här.. jag som var taggad för att betala khalil, mat och ev saker till barnrummet.. men nehe
måste ju köpa present till syster med som fyller vuxen på fredag... 30 hela år ujuj
Tårta på dagen grilla på kvällen
ja köpa present hinns ju den 24 med

På tal om annat... i morse när jag gjorde mej i ordning såg jag till min fasa att de var lite blod i kattlådan.. Fan..en vecka utan medicin o elsa kissar blod IGEN.. =( vi har fått recept på starkare tabl som man ska hämta ut på apoteket så får vi väll se.. gissar på att råttans njurar spökar så de blir väll att köpa dyrt vet foder..
vi får se hur länge man har råd att hålla på så..
yes box.. nu ska jag aktivera mej





Du är på dag 262 av 280. (93,6%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 2 fulla dagar (v37+2).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 8 maj 2009
Du har 18 dagar kvar till beräknad förlossning.



Vecka 38: 18 apr - 24 apr 2009

Kroppen: Om inte barnet vänt på sig själv kan det bli tal om sätesbjudning då barnet föds med baken/benen först. Om kvinnan har rymligt bäcken kan det gå bra, i annat fall brukar barnmorskan hjälpa till att vända barnet för att undvika sätesbjudning. Man får då vila en stund och sedan kopplar man in CTG och dropp med livmoderavslappnande medel. Barnmorskan trycker sedan försiktigt barnet i rätt riktning. Det kan vara smärtsamt för mamman och barnet kan vilja vända tillbaks igen varför vissa sjukhus väljer att göra kejsarsnitt istället.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0