Den roliga telefon barnmorskan

Sitter o väntar in tiden nu.. Ska på extra kontroll idag

Why?? I will tell you now..

Kom till H igår vid 15 som vanligt när man ska jobba natten, kändes som jag pulsade i snö upp till midjan, vad hade fröken sofia på sej för skor?
Jo vår skor så klart!

Jag o H skulle ner på teater igentligen men vi blev insnöade så kvällen blev ganska seg o jag tyckte synd om han lite..

Iaf jag fördrev kvällen med att äta, lite mackor, dricka lite tee osv..
kl 22.30 bestämde han sej för att sova så jag la han..
och då fick jag ngt sug i magen,, precis som magsjukan, eller när man ätit ngt som kroppen INTE gillat..
well well tänkte jag o fortsatte, det var när jag drog över täcket på han som de värkigen knep till o jag blev helt svettig, sa godnatt fort o fick skynda mej till toa (intressanta detaljer ;) Im sorry)

jag kände mej värkligen sjuk o svettades som en gris där.. när jag väl torkar mej och utan att veta varför kikar på pappret är det helt ljus rosa o jag började svettas ännu mer..
kikade runt lite på nätet.. smsade o frågade sys, frågade niklas om han tyckte jag skulle ringa in en vikarie, eftersom jag blev rädd..
Niklas tyckte jag skulle ringa sjukrådgivningen, så jag gjorde det,
o svara gör en dam..

jag presenterar mej,
- sofia heter jag o är gravid i v 32, jag var på toa nyss o pappret hade en stor rosa flytning, varför?
bm- Ja du... Det är slemproppen som gått, *tyst ett tag*
-Jaha... Vad betyder det då?? frågar jag oroligt..
bm-Ja... har du ont? sammandragninar, rör bebisen sej som vanligt?
-Nej , nej och Ja, hon bankar som bara den här inne
bm-Nä men så länge du inte har ont är det ingen fara eller tecken på att FL skulle vara igång,
Men ska jag berätta en rolig vits ang slemproppen??
- ja visst, de vill jag..
- en gravid kvinna kommer in till förlossningen för hon har värkar,
Hon får träffa en läkare som frågar
-har slemproppen gått??
- neee.. svarar kvinnan, han är ute o parkerar bilen!

sen sa hon åt mej att gå o lägga mej o ta de lugnt..

I morse när jag kom upp var jag spänd i magen, hade lite ont, mådde dåligt osv..
det är tur vi är dubbel bemanning på morgonen för jag hade inte fixat de idag..
fick magknip hela tiden o sprang på toa, kvälvningar så tungan var halvt i golvet, de sista jag gjorde var att spy, hur kul är det då?? =(
Ringde Bm o hon lät lite orolig när jag sa att de enda "speciella" jag gjort var att jobba
Så nu kl 13 ska jag ner o lyssna på hjärtat, o hon ska känna på magen osv..
gissar på att jag blir beordrad att ligga i soffan nu o vila..
för fan ta de om proppen inte återbildar sej.. är ju inte förberedd för beb nu! inte 7 v för tidigt.. men jo., hon kommer nog anlända tidigare än jag trott..
1-10 dagar kan de ta för en förlossning att dra igång efter den släppt..
Mer uppdato kommer! =)

O taaaack tack tack Emy =) du är allt min protector du =)
Tack för alla inlägg från alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0