Vem ger rätten??

Jag har tänkt,

vem ger någon annan rätten att kalla någon tjockis?

Att det är en god vän, där man vet att glimten i ögat är det som gäller??

jag då som gravid har fått höra de här X-antal gånger.
Vanliga frasen "hej tjocka!" Eller här kommer hon tjockisen!
VEM tar sej den rätten?

När någon kallar mej tjockis hugger det som sten i bröstet, de är väll inget man vill bli kallad? Gravid eller inte, tänk om jag gick runt o kallade vänner o bekanta för tjockis, den droppen rinner över ganska fort så jag väntar på dagen D då jag mot hugger,
Antagligen kommer personen i fråga bli stött o förolämpad eftersom jag kommer spotta o fräsa när jag yttrar mej om dennes utseende.

Något jag har svårt för nu med är komplimagner, Jag kan inte suga till mej dom..
Jag har fått ganska fina komplimanger av folk ang att jag inte alls blivit så stor, eller att de tycker jag är fin osv osv osv..
men jag har så svårt för det!
Men jag kan som sagt inte suga till mej dom
Har alltid en mot komentar osv
Jaja

jag ska börjar plocka ner i lådor nu iaf..
var ute med hundarna o de var så jävla varmt o skönt! =)
+10c på balkongen, o då var inte ens solen på, vår! Yeeey





Du
är på dag 232 av 280. (82,9%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Fre 8 maj 2009
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.






Vecka 34: 21 mar - 27 mar 2009


Kroppen:
Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.



Kommentarer
Postat av: Marie

Hej!

Jag håller med om det dära med rätten att kalla någon för tjockis osv.. När man är gravid så vill man väl inte kallas för tjockis.. Fick själv höra det många ggr.. Och med dessa hormoner i kroppen så tar man ju verkligen åt sig på ALLT negativt och har svårt för det positiva.. Hmm.. Lycka till med förlossningen osv.. hoppas att ni hinner att flytta iaf.. ;P Hihi.. Kram

2009-03-22 @ 13:58:22
URL: http://mariepaalcolin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0