Hemma plan

Ja då var vi på hemma plan, eller igentligen har vi varit hemma sen i måndags em men jag orkade inte uppdatera förutom speed genomgången av veckan som varit..

Nu ligger Niklas o nova i sängen o sover så jag har passat på att vara ute med hundarna på morgon prom, o ätit för mej själv..
Jag vet inte om jag har den snällaste dottern i världen.. Hon gråter enbart när hon är hungrig eller när ngt inte riktigt passar, typ att hon måste ligga själv när hon inte vill :D
annars är hon med o är jätte tyst..
Hon är nog också världens minsta strl 50 är för stort.. Sa de till niklas här om dagen att vi har inte kläder, eller jo men de är förstort! men men så som hon äter bör de ju braka till i kroppen på henne snart =)

Iaf så brakar det i andra änden, My lord säger jag.. att en bebis kan fisa som hon gör.. O de luktar värkligen med :D nästan så man undrar om jag hetsäter kål eller liknande ^^

Iaf nu efter några dagar hemma flyter väll ganska mycket på rätt bra..Borde iof sova lite mer om dagarna men jag o Nova sover rätt bra på nätterna med..
I natt somnade vi vid.. vet inte 00? vaknade igen vid 3.30 bytte blöja o käka, somnade om o vaknade vid 7.00
käkade ganska länge byta blöja, ringa mvc,bvc vid 8 tiden sen vid 9 somnade hon om igen

Hade en rolig händelse igår.. eller ja. klumpig om inte annat..

Sofia o Nova myste i sängen, tänkte hon kunde få lufta sej lite eftersom min dam är så himla varm i kroppen, så utan blöja blev det,
efter ett tag ser jag, Oj då.. Nova har bajsat.. På mitt täcke hm.. upp o byta på fröken, och fröken kissar ner mamma, Jaha,, Aja tänkte jag. nu har hon ju både bajsat o kissat så hon kan vila lite till utan blöja o vi lägger oss o kollar på tyra show, och vaknar en timme senare... en blöt fis i handen o en våt fläck på magen.. mysigt... Men Nova hon var så nöjd så ^^

förrgårdagens andra händelse var nog när jag o mamma tog en permiär med barnvagnen för att handla osv..
på ica fick jag sammanbrogg eftersom "någon" mamma gick o pratade med sina barn som de vore döva o inte förstod henne..
och de fick springa runt med sina små vagnar utan hejd, swoooosh förbi mej o nova i barnvagnen, när att springa på oss, deras mamma ser men väljer att inte "se"

uppe på konsum träffar jag en jag jobbade med för länge sen och hon kläcker
-" Nämen! Ska du ha litet?!??"
jag hörde inte riktigt vad hon sa så jag frågade "Va??"
så hon ställde frågan igen
-" Nej de ska jag inte... Var tyst i några sec sen, - Jag har redan fått, i lördags"
Jag såg, under den sec paus som var han hennes uttryck i ansiktet ändras 40 ggr o hon ville nog dö.
MEN! vem säger så utan att veta, TÄNK om jag bara hade blivit tjock?
Nu hade jag turen med mej att de inte ens var en vecka sen hon kom men ändå.. man kan ta väldigt illa upp ändå..

Igår på Ica
Mamma o jag betalar kassören är ganska disträ mot mej, sen när mamma ska betala sitt blir hon jätte trevlig o frågar om hon blvit mormor igen o grattar henne så, fortfarande ignorerar hon mej *what?* är de inte mej som mamma hon ska säga grattis till när hon uppenbart vet vem jag är??


Ahh konstigt folk



































                                                                                                                                                                                                                                   





Och jag som trodde jag viste vad kärlek var innan raketen kom                             

Kommentarer
Postat av: Michael

Guuud va söt :)

2009-05-07 @ 11:13:17
Postat av: Helena

Herregud, den flickan skulle inte Nicke kunna svära sig fri från även om han försökte. Och varför skulle man försöka det egentligen? En sådan lite godbit!

2009-05-07 @ 14:29:43
Postat av: Amanda

De växer jättefort i början så kläderna kommer snart att passa ;) Gör ju inget om de är lite stora. Hon är så fin er lilla dotter!

2009-05-07 @ 15:03:28
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis!!!! Kikar in här för första gång på ett tag och ser att lillan nu kommit! Vad roligt!!

2009-05-09 @ 11:25:24
URL: http://akerlundh.blogg.se/
Postat av: Linda

*första gången

2009-05-09 @ 11:25:53
URL: http://akerlundh.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh vilken härlig sovafoto på en lite nyfödd.. (:

2009-06-05 @ 22:57:08
URL: http://jannu.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0