Välkommen till världen min raket <3

Lite uppdatering om vad som skett då.. =)

Blev som sagt inlagd på måndag den 27/4 för Bm var orolig för mina värden, fick rusa till karlstad o blev liggades där på avd 14, Igen.. Låg ju där med Lea så de var lite blandade känslor..
Iaf..
Tisdagen: Fick träffa en läkare som pratade på attd e skulle börja sätta igång mej pga havandeskapsförgifning, den var ganska mild men eftersom hon var sk fullgången 38 v fanns de ingen orsak att riskera att hålla mej kvar o ev bli dåligare.. yey, fick min första dos med Gel för att mjuka upp livmodertappen,
onsd: Läkare på ronden, tyckte att jag skulle prövas med ny gel eftersom jag inte märkt av första dosen så mycket.. Okey tänkte jag o började bli lite frustrerad, samtidigt började mina värden bli Okey o de var stabilt..
Inget mer av detta hände o dom kunde konstatera att min kropp arbetade emot mej o ville inte starta så på torsdagen skulle jag få vilodag,
Jag både gråt o var väldigt besviken på det men vad ska man göra?? Hade sällskap av en annan gravid tjej på avd Jätte trevlig! hade jag inte haft henne hade jag inte orkat med det..
Torsdagen blev alltså att gå på stan med Lisa o emy o lillprinsen Isak =) vilken goding den stora lilla mannen <3
var tillbaka på kvällen o fick höra att jag ev skulle få åka på permis hem över helgen men läkaren på fredags ronden skulle få bestämma med om detta..
Så fredag kom.. Läkaren kom.. Och INGEN permis hem.. fick dock permis över dagen så mamma maja jag o syster åkte ut till bergvik o gick runt där.. Höggravid o svettig :P men ändå väldigt pigg knallade vi runt
Kom tillbaka på kvällen igen o de var väll inte något nytt direkt..
Kände mej dock orolig i magen men inte mycket mer med det.. Gick o la mej och vaknade som vanligt vid 02 av att jag hade så JÄVLA ont i magen..
Fan tänkte jag, aja jag får gå o fråga om värktabl, ist ville nattsköterskan koppla in mej på en kruva för att kolla bebis hjärtljud o de var "stabilt" låg mellan 140 - 143 vilket inte var helt ok, samtidigt som jag fick mer o mer ont i magen..

fick ligga med kurvan i 30 min och värktabl dom funkade ju inte så kl 03.30 beslöt dom att jag skulle få lägga mej på förlossningen så de kunde övervaka mej o bebis eftersom ja jag hade havandesk.
ringde mamma o sa detta iaf så dom skulle komma in,
nere på förlossningen får jag mitt egna rum.. egen telefon och världens bästa barnmorska!
Hon kopplade in mej på kurvan o jag får mer ont.. Tillslut har jag så ont att hjärtljuden försvinner på liten så de fick koppla in en ja jag vet inte vad de heter med en typ anten på hennes huvud, Vid den här tiden har vi tagit blodprover o skickat iväg till labb, de skulle ta 30 min innan jag kunde få ryggmärgsbedövming men jag tänkte de att "aah de hinns ju med"  kl måste då varit runt 05,
värkarna blir värre o värre o Bm ger mej lustgas, de funkar inte som jag hoppats utan de "lindrar" bara värkarna och helt plötsligt känner jag världens värsta värk.. och de trycket neråt på ett sätt som jag inte kan förhindra.. jag blev skiträdd eftersom hon varit o känt lite innan o jag bara var öppen 4.. shit tänkte jag, jag kommer ju spricka över allt! och helt plötsligt känner jag hur jag kissar på mej, hehe var ju tvungen att erkänna detta för BM o hon kikar igen o säger "nej du sofia.. ditt vatten gick precis"
tanken slår mej då, Vart är mamma o pappa????
Bm trycker på den lilla röda lampan o en annan tjej kommer in, dom börjar göra i ordning "ifall att"
vid de här laget är jag så full av smärta att jag slutat känna den, o värkarna kommer utan hejd, Bm känner efter då igen o 30 min senare är jag öppen 9!
Helt från ingen stanns hör jag mej själv börja vråla som en ko på ett sätt jag aldrig gjort innan!
o de kändes som jag hade ett klot mellan benen..
Kl 05.37 ser Nova dagen ljus för första gången, kl 05.50 kommer mamma o pappa så jag fick visa hur stark en tjej kan vara o föda ensam, vilket vi klarade så bra Nova o jag.
min förlossning tog alltså 4h från första värk till de att hon kom ut

Så välkommen till världen min lilla
Nova Nathalie Johansson
49cm lång
2905g


Helt ny för världen







Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, jag blir helt tårögd. Vilken liten ängel och vilken stark mami. Bra kämpat, tänker på er alla fyra.

Det där med att råma som en ko var klokrent, stor igenkänningsfaktor på den :)



Sköt om er!

2009-05-05 @ 19:31:51
Postat av: Izzi

Helt otroligt söt tjej Sofia! Massa grattis å bra jobbat!

2009-05-05 @ 22:08:35
Postat av: Amanda

Åh vilken härlig läsning, grattis!!!

2009-05-05 @ 22:52:35
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till sötnosen =)

2009-05-05 @ 23:22:52
Postat av: Marie

Åh, vad kul att få läsa om detta! Och vad snabbt det gick! Bra gjort av dej! Och det dära med kon, KÄNNER IGEN MEJ! Hihihi.. :) Grattis i massor till er!

2009-05-06 @ 11:40:18
URL: http://mariepaalcolin.blogspot.com
Postat av: emm.

Stort STORT Grattis Sofia. Riktigt starkt jobbat din kämpe.! Trots att de "bara" var 4 timmar du behövde kämpa. ;-)



Hon ser helt fantastiskt söt ut.

Ta nu igen dej, mys och må gott..



kram.

/emm

2009-05-06 @ 18:24:11
URL: http://ins3cure.blogg.se/
Postat av: Ida

Hejsan & Grattis till er fina flicka =) Önskar er lycka till med er lilla prinsessa!



Hoppas ni får en underbar sommar



Mvh Ida m.fam

2009-06-07 @ 13:46:17
URL: http://sagaochhundarna.babyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0