rutiner rutiner

Sitter här med mitt allt för söta kaffe ;) mina två mackor och lämnade väll ganska nyss nova på dagis..
Mamma kommer hit sen och passar wille eftersom jag efter nästan 1 års uppehåll ska träna igen..:P men då det ska bli gott..
Iår var vi iväg på invigning av brandstationen, jag pappa och nova.. Fan det är illa när Nova är tuffare än jag.. Hon skulle åka den här sky liften med pappa hela tide... jag själv fick mej en tur i barndbilen med henne ^^ som planerat vägrade lilla fröken johansson gå ur, för det var ju novas bila som hon sa själv..

Jag har bestämt mej nu iaf efter lite pepp från pappa och mamma att jag ska plugga nästa höst, Kommer inrikta mej på psykiatrin, jag vill nog inte jobba inom de riktigt tunga avdelningarna men jag vill hjälpa någon annan, som andra hjälpte mej. Hjälpa till att bryta någons tankebanor, för det är ju där problemet sitter igentligen, man fasnar i en bana och när man väl sitter där är det svårt att ta sej ur, jag behövde hjälp att se ljusglimten för jag såg bara mörker,

Det som har hjälpt mej något OERHÖRT är att våga prata om det.. För faktum är ju att man mår inte bra hela tiden så varför ljuga o säga att man gör det?

fyra nyckelhål: TRÄNA, Äta, Vila och prata om det som tynger en.


Innan jag fick hjälp fick man tvinga i mej mat, niklas och syster spenderade ett par kronor på att jag skulle äta, jag blev sjukt förtjust i kebab sallad men på slutet orkade jag bara äta halva brödet, på hela dagen.

Men jag tänker inte se det som ett nedrelag.. I slut änden är det jag som kommer vara den starka av oss..


Nåå väl..

Träna då, pjuh, jag har gett upp detta med att banta hehe jag ska bygga muskler istället ;) bli Tina thörner biffig ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0