Bryt ihop

jag mår bra.

Det är grå-dassigt väder, jag borde gå ut på långpromenad men gör det sen när niklas kommer hem. Sitter och lyssnar på Laleh - Some die young. Jag vet inte slutade gilla henne efter "Så mycket bättre".. I dont know why, gillade bara inte hur hon blev frammålad som ett musikalskt geni.. Nä.. Men henne på egna ben är så mycket bättre.

Idag är en sån dag, jag vill rädda världen, varför finns det så mycket olyckliga människor när alla förtjänar att må bra..

Tycker dock att alla har rätt att bryta ihop för att återkomma som starkare. Alla borde få chansen att be om hjälp utan att bli dum-förklarade..

Alla gnäller så om svensk sjukvård men faktiskt, svensk sjukvård är jävligt bra när den funkar som den ska.

Vad knäckte mig? Att min hjärna intalade mig att jag inte var kapabel att ha två barn, att wille skulle vara "oönskad".
Att mina bästa vänner gick igenom en kris som var så mycket större än min egen men ändå var jag svagare, hur kunde jag vara så svag när de var så starka?

Jag är så tacksam över min Bvc kurator som jag hade.. Jag hatade henne, hon sa bara fel saker i början. MEN jag skulle "ge henne en chans".. tack gode för det och för hennes ord " En förlossningsdeperission går ALLTID över, Ångest är INGET mer än en känsla det försvinner alltid"




Och se.. Den försvann och den gick över,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0